woensdag 25 november 2009

9 Visie op WEB 2.0

Surfing in the library!









De opzet en opdracht om deze cursus te doen was o.a. om alle onderdelen te leren en te bekijken welke hiervan interessant en nuttig zouden kunnen zijn voor mijn collega's.

Voor mijzelf was dit de eerste keer dat ik een weblog heb gemaakt en ik moet zeggen dat ik het best leuk vind. Ik denkt dat er op het gebied van kennis en informatie uitwisselen beslist voor een bepaalde groep collega's het hebben van een weblog interessant kan zijn.

Ditzelfde geldt voor RSS feeds. Door middel hiervan kunnen collega's heel veel info over hun vakgebied op een eenvoudige manier binnen halen.

Wat het bewerken van foto's betreft: dit blijft toch meer een privé aangelegenheid denk ik.Toepassingen binnen mij werkgebied vinden sporadisch plaats, ik kan echter niet oordelen over het gemak en gebruik hiervan voor mijn collega's. Het blijft overigens tot nu toe wel mijn favoriete onderdeel binnen 23 dingen!

Ben benieuwd wat WEb 2.0 verder nog in petto heeft!

1 opmerking:

  1. Heldere visie, Lia! Ondanks dat de cursus ter oriëntatie voor je collega's is bedoeld, hoop ik dat je er zelf ook voordeel aan hebt. Er staan je nog genoeg nuttige dingen te wachten in ieder geval en ben wederom reuze benieuwd naar je bevindingen...

    Veel succes met het vervolg!

    Wat een bereleuke foto's trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen