woensdag 11 november 2009

Nr. 6 Flickr

Vanmiddag rondgekeken op Flickr en gezien wat er allemaal mee kan, geweldig veel dus. Alleen jammer dat alles in het Engels is.

Ik heb een account aangemaakt en kan nu aan de slag gaan. Waarschijnlijk zal ik hier privé wel wat mee gaan doen want op het werk doe ik al veel met foto's voor op onze websites.
Mijn webredacteur zoekt vaak foto's op via Flickr en ik plaats ze dan op onze websites, zodoende wist ik wel van het bestaan af, maar heb er zelf nooit wat meegedaan.
Ik werk wel met Adobe Photoshop om foto's te bewerken voor op websites.

Ik heb een mooi foto gevonden van een schrijfster die allang niet meer onder ons is, maar waarvan ik haar boek vorig jaar heb gelezen en daar zwaar van onder de indruk was: Irène Némirovsky


"Storm in juni"is het verhaal van de uittocht uit Parijs in 1940. Allerlei families komen elkaar tegen arm en rijk.
Het boek ik humoristisch, wrang, onvoltooid en ik mijn ogen een meesterwerk.
De bedoeling was om er 5 delen van te maken maar helaas is zij in Ausschwitz 1942 overleden.
meer info over haar en het boek op: http://www.degeus.nl/book/932.html

Nu ik toch bezig ben om wat boeken te promoten heb ik gelijk gezocht naar een andere favoriet van mij Michael Chabon:



Zeer veel foto's gevonden op Flickr.
Je kunt hier uren mee zoet zijn!


Hieronder mijn favoriete boek: de wonderbaarlijke avonturen van Kavalier & Clay








3 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,

    ...want op het werk doe ik al veel met foto's voor op onze websites.

    Gebruik je daar dan ook flickr voor? Of werk je dan met andere programma's?

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas kun je Flickr niet instellen op Nederlands nee.
    Ik ben ook benieuwd hoe jullie al met foto's werken. Leuk dat je hier bij je bericht wat plaatjes toevoegt!

    BeantwoordenVerwijderen