woensdag 2 december 2009

11 Wiki's


Van Wikipedia had ik al kennis genomen maar ik vraag me altijd af of al die informatie wel betrouwbaar is.
Wiki's zelf is een eenvoudig "document"dat zeer gebruiksvriendelijk is.
Het is erg van toepassing voor een groep mensen die samen iets moeten opstarten e.d.
De kennisuitwisseling tussen collega's gaat hierdoor ook wel wat beter denk ik. Er moeten echter wel goede afspraken gemaakt worden over bijv.: gaat iedereen de webpagina vullen? Hoe lang mag een tekst zijn? Hoe vaak moet er iets opkomen en is er bijv. een eindredactie?
Zelf heb ik op 23 dingen wiki wat commentaar gegeven op favoriet vakantieland Frankijk en favoriet recept Tilapia!
Heb 23 dingen wiki op webpaint bekeken, leuke foto's van bibliotheken e.d.
Ik heb op de Zeeuwse favorieten wiki niets toegevoegd, wel even naar Zeeuwse recepten en Zeeuwse kunst gekeken.

1 opmerking:

  1. Zie je een wiki als iets wat je ook binnen scoop kan in zetten? Kun je voorbeelden bedenken?

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen